تلگراف: طالبان با دریافت میلیون ها، به ساخت استادیوم های جام جهانی کمک کردند


گزارش اخیری که توسط تلگراف به اشتراک گذاشته شد، معلومات مهمی را در مورد چگونگی کسب درآمدهای بالای مقامات طالبان و کمک آنها به ساخت ورزشگاه های جام جهانی در قطر ارائه میدهد.


به گزارش تلگراف، بسیاری از مقامات طالبان که در مذاکرات صلح شرکت داشتند، معاشات بالایی دریافت کردند. پس از آن، بسیاری از آنها طی چندین سال گذشته، ماشین ‌های را برای زیرساخت ‌های مسابقات قرارداد نمودند، که به آنها کمک کرد تا مبالغ خیلی بلند حتی تا ۱۰ هزار پوند برای هر ماشین در ماه درآمد داشته باشند.


طبق این گزارش، ردیابی چگونگی و محل مصرف این پول برای مقامات آمریکایی و قطری دشوار بود، زیرا این پول در ابتدا به صورت نقدی پرداخته شده، و سپس به حساب های بانکی مقامات طالبان منتقل شده است.


منابع متعدد ادعا میکنند که حاجی احمد جان، یکی از افراد میانه طالبان که در دوحه زندگی می‌کرد و وزیر پیشین نفت و معادن افغانستان بین سال‌ های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ بود، بر اجاره ماشین ‌آلات به شرکت‌های ساختمانی مسئول ساخت استادیوم‌ ها و زیرساخت‌ های جام جهانی نظارت داشته است. تلگراف در بخش «راز آشکار» گزارش میدهد که با حاجی احمد جان جهت اظهار نظر تماس برقرار شده است، اما در مورد این تماس چیزی دیگری نمیگوید. با این حال، تلگراف میگوید که طالبان دست داشتن در ساخت ورزشگاه جام جهانی را تکذیب کرده اند.


این در حالیست که طالبان در افغانستان از بازگشت به قوانین افراطی که در سال های ۱۹۹۰ تطبیق میشد، خبر داده اند، قوانینی را که آنها را با «قوانین شرعی» مرتبط میدانند. همزمان، مکاتب و اکثر دانشگاه‌ ها برای زنان از بیش از یک سال بدینسو بسته شده ‌اند، و طالبان نیز موارد سنگین چون شلاق زدن در سراسر کشور را اعلام کرده ‌اند.

  • 05 قوس 1401